יום ראשון, 1 ביולי 2012

לילות הקיץ החמים

עזה פינת מטודלה, היום ברבע לאחת עשרה. עשרות אנשים יושבים בחמשת המקומות בצומת, וגם סתם בצומת, והרגשה שממש הגיע הקיץ, ויכול להיות שאפילו החופש הגדול כבר כאן. לא הייתי טורח להעלות את זה, אם לא הייתי קורא את מה שכתב ניר חסון בהארץ על "האצולה הירושלמית שעוזבת לתל אביב". התיאורים רוויי הגועל, של עיר חשוכה שכולם ויתרו עליה, נראו כל כך רחוקים מרחוב עזה.

לא רחוק משם, בעמק המצלבה, ראיתי לפני שבועיים בערך עוד סימן שהגיעו לילות הקיץ:

תודה למי שבינתיים כבר הרים את המיכל חזרה, אבל עצה קטנה למי שהחליט מראש למקם אותו שם - לא לעשות את זה. כל האנשים בבתי הקפה בתמונה למעלה היו שומרים על המיכל הזה הרבה יותר טוב מאשר המעטים שמסתובבים בעמק המצלבה בלילה (וביום), וכנראה גם יותר טוב מהצופים שמגיעים פעמיים בשבוע.

זו לא המצאה שלי - זה כתוב אצל ג'יין ג'ייקובס.

5 תגובות:

  1. אפשר להגדיל את התמונה של רחוב עזה?

    השבמחק
    תשובות
    1. התמונה ממש לא משו - בגלל זה שמתי אותה בקטן בלי אפשרות הגדלה. אבל בגלל שבקשת - הנה המקור

      מחק
  2. אהבתי.

    ערן טרבלסי.

    השבמחק
  3. האמת שהמיכל הזה כנראה שנועד בעיקר לצופים - מי עוד מלבדם (ומלבד מטיילים מזדמנים בעמק המצלבה) - יביא לשם בקבוקים ריקים? אבל זה שהוא נפל לא אומר שלא שומרים עליו (עובדה שהיה מי שהרימו) אלא שכנראה הוא לא מונח ישר מספיק או על שטח מתאים.

    אני לא מצליח לזהות בתמונה העליונה את עזה-מטודלה. מהם המעקות הכחולים? טוב, בעזרת Google street-view הצלחתי קצת לפענח מאיזו זווית זה צולם, אבל ממבט ראשון (ושני, ושלישי ....) לא הבנתי מה אני רואה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין כמו גוגל סטריט וויו...

      לגבי הצופים - אני לא בטוח שלא הם אלו שהפילו את המיכל, שעומד יחד עם כל הזבלים (שהצופים מדי פעם פותחים ומפזרים) על יציקת בטון נאה. אני חשבתי שמאחר שהאוטוזבל עובר שם שלוש פעמים בשבוע זה מייד יסודר, אבל אחרי שבוע התקשרתי ל-106, ולמחרת הרים מי שהרים את המיכל.

      גם בלי קשר למה שהצופים עושים שם, זה לא מקום למשהו שמזמין ונדליזם.

      מחק