יום שלישי, 5 באוגוסט 2008

לא רוצים לגור, בשכונת רפאים

כ ל ה כ ב ו ד

למלונה, רוח חדשה, וכל מי שארגן את הקמפינג אתמול. גם על הארגון, אבל בעיקר על העבודה התקשורתית: וואינט, נרג', וואלה ועוד.

"בונים רק למיליונרים" הייתה הסיסמה הרווחת. האמנם? אני לא חושב שבהר-חומה זו המציאות. גם מחירי השכירות שכל-כך התקוממו נגדם - אינם גבוהים כל-כך בפסגת-זאב. הכל יחסי כמובן - ירושלים הייתה יקרה תמיד.

אני הייתי מחליף את הביטוי "העיר" ב-"מרכז העיר", כדי לקבל פרופורציות. במרכז העיר אכן בונים רק למיליונרים, וזו אכן טעות איומה. אני מאמין שמה שצריכים לבנות שם זה תעסוקה ותיירות. זה שהצעירים רוצים לגור במרכז זה מעולה ,וחשוב לעיר. היא צריכה להשקיע בזה, אבל מאוד בזהירות. כי אם (לדוגמה) מגדל כי"ח יירכש על-ידי העירייה ויעבור הסבה, כולו, לדיור בר-השגה לצעירים - זה יהיה אסון. דווקא שיפור המודל של עזרה בשכר-דירה, ואולי הרחבה של גבולות הזכאות לסיוע - לאזורים עם יותר היצע - יכולה להיות השקעה טובה יותר מבחינת העירייה, וגם מבחינת הצעירים. דוגמה: עזרה בשכר-דירה למי ששוכר דירה בסכום של עד 1,400 שקל לחדר (או 50 שקל למטר, או משהו דומה), שזה בעצם רנט-קונטרול ממוסד על-ידי העירייה.

ומי בעצם ירצה לגור ב-"כפר הסטודנטים" - אפילו במרכז העיר?

לפעילות הזו של מלונה, רוח חדשה, צעירים במרכז יש תועלת אדירה (ונדמה לי שזה יותר ממה שאני עושה...). זה יעלה את אחוזי ההצבעה (אינשאללה), זה מביא נושאים כואבים למודעות ולדיון, ונראה שזה מתחיל להזיז משהו. כשקוראים את התגובות לכתבות, מתברר הנזק. זה מחזק את התדמית של ירושלים כעיר שוקעת, שצעיריה בורחים, והיא ננטשת לטובת החרדים. המציאות, כידוע, הרבה יותר מורכבת.

ובקשר לטענות של העירייה לגבי זה שהמפגינים הם שלוחי ניר ברקת לקראת הבחירות - היה עוזר אם לא הייתה שם כרזה שתומכת בו...

4 תגובות:

  1. יאיר,

    ראשית תודה.

    בנוגע לפסקה האחרונה, כפי שראית בפרסום המקדים לאירוע, רוח חדשה יזמה עם מלונה את האירוע אז לא הייתה לנו בעיה שיהיה פרסום כזה.
    בנוסף לכך הזמנו את כלל תנועות הצעירים לבוא ולתמוך עם שלטים(והתעוררות אכן באו).
    אבל גם האדם הטיפש ביותר מבין שתגובת העירייה היא לא עניינית. במקום להתייחס לטענות ולביקורת דואגים לשמו הטוב של לופוליאנסקי.

    תודה שבאת לתמוך,

    דודו

    השבמחק
  2. דודו - שמחתי לבוא. אני מזדהה עם המאבק שלכם, למרות שיש לי קצת ביקורת - לפעמים אולי אפילו בונה...

    ברור שהעירייה דואגים לשמו של לופוליאנסקי, רק שנראה היה לי שכרזת בחירות עם שמו של ניר ברקת לא הייתה חייבת להיות שם. רוח חדשה עושים עוד שניים-שלושה דברים חוץ מלקמפן את ברקת - ואפשר היה להכריז על משהו אחר.

    השבמחק
  3. (לא דודו)

    ואם זה מטעם ברקת, אז מה? אי אפשר לקבל תשובה יותר עניינית? חבל שזה המענה הקבוע של העירייה לכל ביקורת שמושמעת נגדה בחודשים האחרונים. באמת יש אנשים שחושבים שהעיר במצב כל כך טוב ושכל ביקורת היא ניגוח פוליטי? אה, כן, שכחתי שדובר העירייה גר בכלל בתל אביב...

    השבמחק
  4. הייתה עדיפה תשובה יותר עניינית - זה נכון, למרות שהם כן התייחסו לנושא, וכמו שדודו כתב "באורח פלא" הודיעה העירייה על כך שגויסו 100 אלף ש"ח להקמת ועדה בנושא דיור בהישג-יד. שזה בסה"כ הישג יפה, למרות שבקמפינג ניסו לגמד אותו.

    השבמחק