יום חמישי, 5 בפברואר 2009

שביעות רצון משרותי העירייה

כשקראתי שאני "פרזיט שממחזר חומר", הסתכלתי אחורה על הפוסטים, והאמת - קצת יצאה לי הרוח מהמפרשים. אמרתי לעצמי שוואלה - יש מי שעושה, ויש מי שיושב ו[סתם] כותב מהגיגי ליבו.

אמנם הכתב (שגיא גרין) עשה בדיוק אותו דבר - לא תמצאו שם ראיון עם כותב, או אפילו עם קורא... לא השוואה בין בלוגים ולא שום דבר מעבר להגיגים. אולי הוא החליף מילה עם בני ציפר... אבל זה לא ניחם אותי. מזל שיש לי המון עבודה...

עד כאן בכיינות. שינסתי מותניים, והחלטתי להביא הפעם משהו אמיתי.

הסקר החברתי של הלמ"ס הוא כלי מדהים, והנושא המתחלף של הסקר האחרון היה שביעות רצון משירותי ממשל. יש לסקר מחולל לוחות (לא נגיש ל-FF), כך שאפשר לחלץ בדיוק את הנתונים שרוצים. חשבתי שיהיו שם הפתעות. תגידו אתם אם זה מפתיע. שימו לב:

מרוצים (או מאוד) משירותי העירייה (מדובר בשנת 2007):
תל-אביב, ראשל"צ - 67%
ממוצע ארצי - 64%
ירושלים - 61%
חיפה - 56%
אשדוד - 47%

טוב - די צפוי שת"א וראשון יהיו למעלה, אבל האמת שאם הייתי מנחש, הייתי מהמר שירושלים תהיה יותר נמוכה.

דרך קבלת השרות מהעירייה:
מפגש אישי - כמה מאיתנו בוחרים או נאלצים להגיע לעירייה:
אשדוד - 77%
ממוצע ארצי - 70%
ירושלים - 69%
ראשל"צ - 58%
תל-אביב - 57%
חיפה - 53% - שאפו!

טלפון או פקס - זה כבר הרבה יותר נוח:
חיפה - 38%
תל-אביב - 30%
ראשל"צ - 23%
ממוצע ארצי - 22%
וירושלים - 21%. לא עד-כדי-כך פשוט לתת שרות...

והכי חשוב (או לא?) - אינטרנט:
(הנתונים נמוכים וטעות הדגימה גדולה)
תל-אביב - 5-9%
ראשל"צ - 1-5%
ממוצע ארצי - 2%
ירושלים - 1-3%
חיפה - 0-2%

נכון שחשבנו שהאחוזים לאינטרנט יהיו גבוהים יותר? נראה לי שזה לאו דווקא בגלל שהאתרים לא טובים, לא נגישים וכולי, אלא שפשוט אלו ההעדפות של הציבור (כנראה שלא כולם קוראים\כותבים בלוגים).

לתשומת לב העירייה - כולם (או שמא כולנו?) שמחים מההנגשה של הישיבות באינטרנט, אבל אולי בעצם רצוי לשפר קודם את השירות הטלפוני (אני משער שזה גם יותר זול).

2 תגובות:

  1. הנה לך התיחסות חביבה (ולדעתי גם חכמה) יותר לעולם העתונות/בלוגינג:
    http://safam.co.il/post/975

    השבמחק