יום רביעי, 2 בדצמבר 2009

נמצאה תרופת הפלא לפקק בכניסה לעיר

הקלה משמעותית בפקק בכניסה לעיר לאחר שהוציאו משם את המשאיות - איזה יופי. אפילו מנטרים את כביש 443 בשביל לבדוק מה קורה לפקק במשכנו החדש. כולם מרוצים - איך לא חשבו על זה קודם? אני מהמר שתוך חצי שנה עד שנה זה חוזר להיות אותו דבר.

הרי בסרט הזה כבר היינו, ולא לפני הרבה זמן:



לו אני הייתי תושב מבשרת שלוקח כל בוקר אוטובוס או מונית לעיר - הייתי קונה סופסוף את הרכב השני, או מתחיל להשתמש בו אם הוא כבר קיים. אחר כך כשהפקק יחזור - קשה יהיה לוותר על הרכב ולחזור לאוטובוס. ככה הפקק מתחזק את עצמו.

באנגליה למשל, כבר ידעו את זה בשנות השבעים

לרמן כתב שכשאתם עומדים בפקק אתם מייצרים פעילות כלכלית ומעלים את התמ"ג, וזו הסיבה שצרפת מחפשת מדד אלטרנטיבי. אם כל כמה שנים פותחים את הפקקים לכמה חודשים ומעלים עוד כמה מכוניות על הכביש - זה אפילו עוד יותר כלכלי למדינה. אז מה הפלא שבזוטות כמו חיסכון בדלק הם שוכחים לפרסם?

ובעניין כביש 443 - למי שלא שם לב או לא הקדיש מחשבה לכל המחסומים שמונעים את הגישה אליו מתוך הכפרים הפלסטיניים - בצלם והאגודה לזכויות האזרח רוצים ללמד אתכם משהו ללמד אתכם משהו (זה מופעל עם סאונד, אבל נגיש גם בלעדיו דרך כיתוביות).

4 תגובות:

  1. יאיר,
    אתה שוכח שההקלה הזמנית הזו בעומס טובה גם למשתמשי האוטובוסים, שכיום מהווים את אמצעי התחבורה הציבורית הנורמלי היחיד שניתן להגיע באמצעותו לירושלים. נכון שההקלה היא המנית בלבד, אך בינתיים הולך ונסלל קו הרכבת הכבדה לעיר. כאשר הקו יתחיל לפעול, כבר לא תהיה בעיה לבימנע מן העומסים באמצעותו, אך עד אז האופציה היחידה היא הכביש, ואין סיבה שב-X שנים הללו לא נקבל את אותה הקלה זמנית.

    ערן טרבלסי.

    השבמחק
  2. איך מוותרים על המשאיות לעיר? אמנם, הן תוקעות את נסיעת הרכבים, אך כל גורם שמתחרה ברכב הפרטי הוא חיובי.
    המשאיות מבצעות "עבודה" שלא ניתן לבצע בדרכים אחרות (מישהו הזכיר רכבת לירושלים בזמן האחרון?). ג'יין ג'ייקובס מהללת את תרומתן העיקרית והחשובה של המשאיות לעיר - מסחר, שירותי הובלה - הרבה עבודה וזמני הפעלה ארוכים (להבדיל ממכוניות שעומדות במקום).
    עדיף נת"צ לכל אורך כביש 1 מאשר לאסור על תנועת משאיות באופן זמני (אכיפה? בישראל?).
    ודבר נוסף ואחרון - הרחבת כביש 1. איזו חלמאות! יתקעו לנו עכשיו את הכביש במשך שנים רבות, תוך עבודה על הכביש בחלקים. אם היו מקימים חלופת מינהור היו פוגעים פחות בשטחים הפתוחים (בשל העבודה המתוכננת בדפנות שער הגיא) וגם היו מאפשרים שימוש בתוואי המקורי ללא הפרעה תוך שמירה על חווית ה"עליה לירושלים".
    האם יש סוף ליאוש?

    השבמחק
  3. היי

    הייתי בטוח שכבר סגרנו מזמן שהפתרון היחיד לפקקים בכניסות לעיר זה למנוע את הכניסות לעיר, לא?
    הכניסה במכוניות צריכה להיות למוניות, אוטובוסים, נכים באישור ורכבי חירום, בעוד כל השאר פשוט יחנו את הרכב בכניסה לעיר ויגיעו הביתה ברכבת\תחבורה ציבורית מוזלת\אופניים מושכרות. מה יהיה יותר מזה?

    השבמחק
  4. מקווים לפתרון מהיר ויעיל לפקקים בירושלים בירת ישראל.

    השבמחק