יום חמישי, 24 במרץ 2011

שביל אופניים בגבעה הצרפתית

ביום שישי האחרון של כל חודש, מתקיימת ביותר מ-300 ערים בעולם רכיבת מסה קריטית. קיבלתי מייל שגם מחר, יום המרתון הגדול, יש רכיבה כזו. יוצאים מהמשביר ב-12:00. אולי אב"י יחליטו לפרסם את הפרטים באתר שלהם, כאן.

המסה דורשת שיפור (ביחס לרוכבים באופן כללי ו)בתשתיות - שבילי אופניים. חשבתי שכולם, כעיקרון, בעד שבילי אופניים, אבל שכמו כל דבר, צריך לצעוק הרבה כדי להזיז משהו. אז זהו שלא בדיוק - גם כשמשהו זז לא כולם ממש בעד. לא - הפעם אני לא מתכוון לניו-יורק, אלא לגבעה הצרפתית.

סיפרתי לחבר בהתלהבות שראיתי את שביל האופניים שסוללים בגבעה הצרפתית, והוא סיפר לי שהתושבים שם ממש עצבניים על זה, ושהם עצרו לעירייה את העבודות, ושלח לי את העצומה הזו. התגובה הראשונית שלי הייתה שהנה, שוב האופניים נסוגים כדי לפנות מקום לרכב הפרטי, ושוב התושבים כועסים כשנוגעים להם בחלק החשוב ביותר של המרחב הציבורי - הכביש. גם הקטע במיינט לא ממש שיכנע אותי.

אבל כשהתחלתי לקרוא את ההערות שהאנשים כתבו בעצומה, חשבתי שיכול להיות שזה לא כל-כך פשוט. אז הסתכלתי באתר שהם הרימו לטובת העניין, ראיתי את הוידאו מהפגישה של התושבים עם קובי ברטוב, ואת המצגת שמתארת את הבעיות בשביל המבוצע, ואת הפתרון החלופי. זה די שכנע אותי...

אבל מה שברור הוא ששיתוף ציבור אמיתי היה חסר כאן, וששיתוף כזה לא מבזבז זמן וכסף, אלא חוסך אותם. זה הזכיר לי משהו. אולי פעם הבאה...

היום (רביעי 23/3/2011) הייתה אמורה להיערך פגישה בין התושבים לעירייה.




למען הסר ספק - אני לא נוהג לרכב במסות הקריטיות - זה בדיוק הזמן שהילדים מסיימים את ביה"ס...

3 תגובות:

  1. אני תושב הגבעה, רוכב על אופניים בעצמי ורוצה שבילי אופניים. מה שביצעו פה זה פשע תכנוני ובטיחותי שמישהו עוד יפגע ממנו לצערי אם לא יעצרו את הדבר הזה.

    השבמחק
  2. השאלה היא איך בדיוק היו יכולים לערב את התושבים לפני שהתחילה העבודה?

    השבמחק
  3. יש כל מיני אפשרויות - אפשר היה להציג לתושבים תכניות במפגשים - אולי דרך המינהל הקהילתי (שזה חלק מהיעוד שלו). אפשר היה להזמין תושבים לצוות התכנון של השבילים הללו - אולי דרך ארגון כמו ירושלים בשביל אופניים - שגם אותו אפשר היה לשתף בתכנון.

    אפשר היה לפרסם את התכניות - בשלב הגיבוש שלהן - בעיתון או באינטרנט. אפשר היה לתפוס רוכבים בשטח ולראיין אותם. אפשר היה להתחיל עם ציור על הכביש ולראות אם זה עובד.

    שיתוף ציבור זה לא עניין פשוט, אבל אני חושב שהוא גם הכרחי מוסרית, וגם יכול לחסוך לעירייה הרבה זמן, אנרגיה וכסף.

    השבמחק