כדאי לקרוא את הכתבה בדמרקר, שעוסקת בתכנית אסטרטגית לבאר-שבע, מציבה יעדים, ואפילו אינדיקטורים. אבל חבל שאין שם הבחנה ברורה בין האינטרס של באר-שבע, לבין האינטרס של "פיתוח הנגב והגליל", של גופים כמו תנועת אור, או המשרד לפיתוח הנגב והגליל (שהאתר שלהם לא עולה לי מהבוקר). כי מטרופולין זה אחלה, ואני כמובן בעד, אבל לפני זה צריך בתוך העיר מסה קריטית של שרותים איכותיים (תרבות, חינוך...), ותעסוקה, בשילוב של מסה קריטית של ביקוש לכל אלו.
בקיצור, דנילוביץ' רוצה "אוכלוסייה איכותית", וזה אחד הדברים שבאר שבע צריכה, אבל גופים אחרים נותנים תמריצים לאותה אוכלוסייה בדיוק, להגיע אל היישובים הכפריים שסביב באר-שבע.
ובעניין משיכת האוכלוסייה האיכותית יש גם צד שני - מה עם האוכלוסייה שגרה כבר בבאר-שבע כיום? מה עם שרותים ברמה נאותה עבורם? זו השאלה ששואלת סיון פיסטרוב. אדריכל שאני מעריך אמר לי פעם שהנגב צריך להתמחות באיכות חיים, ולא בעוד ועוד אוכלוסייה. אחרי שמתן דהן מעמותת "איילים" ענה לסיון שדלתות המשרד לפיתוח הנגב והגליל תמיד פתוחות בפניו, היא לא קיבלה זכות תגובה לתגובה בהארץ, ולכן תשובתה נמצאת בעבודה שחורה.
וסתם משהו קטן - כשמילאו את כבישי ומדרכות העיר בהוראות למרתון - כיוונים, איפה להציב גדרות ותחנות מים - הייתי בטוח שזה איזה ספריי מיוחד - משהו שנמחק מתישהו. מסתבר שזה כנראה יקח זמן...
(בתמונה רחוב הרצוג, היום)
באמת לא יאומן הסיפור עם הספריי הזה
השבמחקלמה להוציא כסף על עוד פחית ספריי? זה טוב גם למרתון הבא (את הכבישים הרי לא יחדשו עד אז).
השבמחק