יום רביעי, 3 באוגוסט 2011

הסתייגויות לחוק הודל - עכשיו

ברגע זה, בזמן שמצביעים על סעיפי חוק הוד"ל זה אחר זה, דב חנין הודיע בשם האופוזיציה שכל ההסתייגויות עד סעיף 26 מבוטלות. זה בגלל שההצבעות נעשות באופן אוטומטי, דרך משמעת קואליציונית. (אני מסתכל על זה דרך ערוץ הכנסת).

דב חנין מציע כרגע שינוי לסעיף 27. הוא מציע שתהיה סנקציה משמעותית יותר אחרי שאושרה התכנית, אם היא לא בוצעה. אותו מנגנון "השמדה עצמית" שדיבר עליו עמוס בהערה לפוסט הקודם. הוא מציע שהתכנית תפקע אלא אם כן הועדה המחוזית תאריך את תוקפה. הפוך מהמצב הנוכחי, לפיו הועדה יכולה לבחור לשנות או לבטל את התכנית. גם יו"ר הכנסת רובי ריבלין מודה שזה מאוד הגיוני...

והם חושבים שם...

שר הפנים ביקש לדחות את ההצבעה על הסעיף לסוף.

אבל הם מצביעים בכל זאת...

בהצבעה שמית, נדחתה ברוב גדול גם ההסתייגות ההגיונית כל-כך הזו... גם רובי ריבלין הצביע נגדה...

חבל על הזמן. כאן מסתיימים שידורינו.

3 תגובות:

  1. נראה לי שלהבא כדאי להתמקד בהסתייגות החזקה ביותר.
    לפני כמה ימים הייתה הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק הבנקאות (או משהו כזה). שי חרמש הציג הסתייגות שכנראה באמת הייתה מאוד הגיונית, והתאבד על הדוכן כדי לשכנע את חברי הכנסת. ההסתייגות זכתה לרוב די גדול, כאשר רבים מחברי הקואליציה הצביעו בעדה. התוצאה של זה לא הייתה טובה לחוק - כרמל שאמה (יו"ר וועדת הכלכלה שדנה בחוק) החליט למשוך את הסעיף לדיון מחודש בוועדה. אמרו לו שאי-אפשר - או שמושכים את כל החוק, או שממשיכים בהצבעה. הוא החליט למשוך את כל החוק (מופת לבריונות). אילו חנין היה נוהג באופן דומה וחוסך את ההסתייגויות האחרות (גם אם הן חשובות) אולי הוא היה יכול להשיג משב דומה - העברת ההסתייגות או (יותר טוב) החזרת החוק לוועדה).

    ערן טרבלסי.

    השבמחק
  2. זה בדיוק מה שהם עשו. בהתייעצות של האופוזיציה החליטו למשוך את כל ההסתייגויות למעט ההסתייגות לסעיף 27. בגלל הזמן שנחסך נתן היו"ר רובי ריבלין זמן לדב חנין להסביר בדיוק מה הם מציעים. אחרי ההסבר שלו גם ריבלין אמר כמה פעמים שההסתייגות הגיונית ושצריך לשנות את הסעיף. באחד האתרים היה כתוב שמי שדרשה את ההצבעה באותו רגע, כלומר התנגדה לדחיית הסעיף הנ"ל לסוף (כדי שאולי בינתיים יגבשו נוסח מתוקן), הייתה דליה איציק.

    וכמו שכתבתי, הייתה משמעת קואליציונית קשוחה, וגם רובי ריבלין בעצמו הצביע בסופו של דבר נגד ההסתייגות לסעיף הזה.

    כאקט של מחאה, או של יאוש, משכה האופוזיציה אחרי ההצבעה הזו גם את כל יתר ההסתייגויות לסעיפים שאחרי סעיף 27.

    השבמחק
  3. הבנתי.
    אכן יאוש.

    ערן טרבלסי.

    השבמחק