יום שני, 15 בדצמבר 2008

סליחה, עשרים ושתיים עבר?

ככה זה נראה בחדר הבקרה של אגד?
סביר להניח שאם אתה לא יודע את המועד המשוער המדוייק של הגעת האוטובוס, האינפורמציה שיש לך כשאתה מגיע לתחנה היא בעיקר כמה אנשים יושבים ומחכים. כנראה שתהיה מצוייד גם באיזשהו מידע על התדירות של הקו שאתה צריך, וזהו.

כדי להגדיל את רמת הוודאות אתה עושה אחד משני דברים: שואל את אחד הממתינים את השאלה שבכותרת, או שוקע בחישובי הסתברות הכרוכים בהנחות לגבי משך הזמן בין הגעת הנוסעים לתחנה, והסבירות שהאוטובוס מגיע בתדירות שאתה חושב שהוא מגיע. סביר שהחישוב יקח אותך עד לעלייה לתולעת הירוקה המזדחלת.

כולם כבר כתבו שמה שחסר זה מפות ומידע - והנה - רק אתמול הגעתי לעיתוני השבת וראיתי שיש לוח ממוחשב שמקבל נתונים מ-GPS שיושב על האוטובוס, ומודיע כמה זמן בדיוק נשאר לחכות (היום זה גם במיינט). סחטיין. אולי בסוף יהיו גם מפות שידריכו אותי איזה קו מגיע למקום שאני צריך.

3 תגובות:

  1. בעייה כאובה, ומקור בלתי אכזב לקנאה צורבת בגויים.

    אתה יודע מה, לא צריך שילוט אלקטרוני. זה פשוט לוקסוס.
    צריך הרבה פחות:
    1. בכל תחנה יהיה דף מסודר שמפרט את שעות ההגעה של הקווים השונים ומותאם לתחנה הספציפית הזו (לפי יום בשבוע, שעה, ודקות בשעה, בצורה של מעין טבלה).
    2. לכל קו שמגיע לתחנה, יהיה תרשים דומה לציר זמן שבו מופיעות התחנות הבאות בקו לפי סדרן, משך הזמן המשוער של הנסיעה אליהן, וקווים עיקריים שאליהם ניתן להחליף בהן [לא צריך תרשים גיאוגרפי דמוי מפה, זה רק מבלבל].
    3. באגד ירושלים יהיה איזה בחור שתפקידו יהיה להנפיק את הדפים האלה בעזרת תוכנה אוטומטית ולהחליף את הדפים הבלויים או המשוחתים בכל תחנה אחת לשבועיים.

    תקציב ההקמה של הפרוייקט: 50 אלף ש"ח.
    תקציב התחזוקה החודשי: 7 אלף ש"ח.

    רמת השיפור בשירות: וואו.

    אם לא, אז תיירים ימשיכו לתהות לאן בדיוק נוסע קו 13 שמוביל כידוע למקום מאוד ידוע אך מסתורי - "החיש".

    השבמחק
  2. "סליחה, עשרים ושתיים עבר?" זאת שאלה שאני שואל בממוצע פעם ביום, לפעמים פעמיים :-)

    ואני מסכים עם התגובה של הראל, מדובר בשיטה הרבה יותר יעילה. שמתי לב שבתל-אביב יש מפות עם תרשימים כאלה בהמון תחנות (לא זוכר אם יש שם את העניין של קוים אופציונאליים להחלפה). זה נוח מאוד למי שלא מתמצא בעיר, וגם למי שמתמצא אבל לא מכיר את הקווים לעומק.

    השבמחק
  3. חוששני שאת ה-50+7 יהיה קשה יותר להשיג מהאוצר מאשר את הכמה מיליונים ללוחות הממוחשבים + GPS

    low tech זה די אאוט...

    השבמחק