יום שישי, 26 בדצמבר 2008

תרבות חיים עירונית, גם לחיילים משוחררים

יוזמה פופוליסטית מסוכנת של ביבי ויושב-ראש צומת, אחד משה גרין. כל חייל משוחרר יקבל קרקע בפריפריה. כדאי לקרוא את הכתבה בגלובס. מופיעים שם מושגים שחשבתי שנעלמו, כמו "ייהוד הקרקעות". לצד המונח הגזעני הזה מופיע דיסקליימר שמודיע שההטבה תינתן גם למשוחררים שאינם יהודים... אז ייהוד או לא? כנראה שאנחנו לפני בחירות.

שימו לב למה שאומר גרין: "..לצד כל יישוב ניתן יהיה להקים מערכות שלמות של אזורי תעסוקה..". נו יופי. אפילו כשהקימו את עיירות הפיתוח בנגב היו יותר מקצועיים. הרי מה יקרה בחמש עשרה השנים שיעברו עד שיקימו תעסוקה?

אבל הבעייה האמיתית היא לא הגזענות ולא חוסר המקצועיות. הבעייה העיקרית היא הקצאה לא אחראית של קרקעות, שהן המשאב היקר ביותר שלנו, לדיור צמוד קרקע, בהפוך לגמרי לתמ"א 35. רוצים לעודד את המשרתים בצבא? תנו להם דירה בעיר! זה win-win - גם תשמרו על השטחים הפתוחים, וגם תתנו לחיילים המשוחררים להיות במקום שבו הם באמת רוצים להיות - ליד אנשים. בעיר.

סחף ירוק
מה קורה כאן? כל-כך משעמם בירושלים שאני מתעקש לכתוב על ענייני סביבה, ועוד בכזו נימה ירקרקה?

תגובה 1:

  1. אכן, בתים צמודי קרקע הם בטח לא הדרך. מה עם סבסוד של יחידות המותאמות לצעירים, זוגות צעירים ובודדים. מה עם משפחות צעירות. בתים צמודי קרקע הם בטח לא הדרך לענות על צרכי הציפוף המתחייבים.

    השבמחק