יום חמישי, 16 באפריל 2009

קחו את הרכב וסעו למחזר


העירייה פתחה מרכז מיחזור בגבעת שאול. פרטים כאן. אפשר להביא הכל - פלסטיק, פח, קרטון, ניילון, פסולת אלקטרונית, ואפילו פסולת אורגנית, ושמן משומש. באמת יפה. אלא מה - צריך רכב. שיעור משקי הבית בירושלים שלרשותם עומד רכב הוא קצת פחות מ-50%. לכל האחרים אין איך להגיע למרכז המיחזור (ואם תסתכלו על המודעה תראו שגם אין כניסה לתוך המרכז ללא רכב).

אולי זה נאיבי, אבל ההגיון שלי אומר שאם העירייה מסוגלת לאסוף את כל הפסולת העירונית, היא יכולה לעשות את זה גם כשהפסולת מופרדת. בלונדון כל תושב מקבל קופסאות צבעוניות להפרדת הפסולת, ואוספים את זה ממנו פעם בשבוע או שבועיים, אלא אם כן יש לו בסביבה "מיני אתר מיחזור" אליו הוא מביא בעצמו.

אני מוכן לחכות אפילו חודש עם הפסולת האלקטרונית שלי לאיסוף, אבל כששאלתי בעירייה מה לעשות עם המסך הישן של המחשב הישן. הם הפנו אותי למרכז המיחזור - כשאמרתי שאין לי רכב הם אמרו שפשוט אזרוק אותו לזבל, ושחבל. מה זאת אומרת חבל? אני אשם שאין לי אוטו?

7 תגובות:

  1. תשלח את המסך הישן עם מונית! :)

    השבמחק
  2. רעיון גדול! אולי אני פשוט אחכה למערכת הסעת המונים...

    השבמחק
  3. תביא את המסך למגרש חניה של מוזיאון המדע בגבעת רם, יש שם כלוב מיחזור למכשרי חשמל..גם בלי רכב..

    השבמחק
  4. אמנם הסיפור היה לפני כחודשיים, אבל באמת היה לי חבל לזרוק אותו ככה לזבל - אז הוא עדיין כאן, ולכן אולי באמת אעשה את זה... אבל זה רק כי במקרה יש לי אוטו בהשאלה לפסח...

    השבמחק
  5. תגובה מאוחרת:

    עד כמה שידוע לי לא ניתן למסור מסכים באמצעות נקודת האיסוף של "סנונית מיחזור" במוזיאון המדע. לעומת זאת, אם המסך עדיין עובד, אתה יכול למסור אותו באמצעות אתר "אגורה" (http://www.agora.co.il), גם אם הוא נחשב מיושן מאד.

    השבמחק
  6. קודם כל אני חשובת שזה נהדר שפתחו מרכז כזה! למרות שלא לכולם יש רכב להגיע אליו הוא כבר יעלה את שיעורי המחזור בכמה אחוזים יפים, ואכן, אני גם תוהה למה לא הסדירו פחים נפרדים לסוגי הפסולת השונה בשכונות המגורים? נקווה שזה הצעד הבא :)

    השבמחק
  7. גם אני לא מכיר אפשרות כזו של מסירת מסכים למחזור, אשמח לשמןוע פרטים נוספים האם זה עדיין פעיל על מנת להסב את תשומת לב הקהל בו אני נתקל בפעילותי.

    השבמחק