יום רביעי, 3 בפברואר 2010

צריך דמיון, אבל פחות



ברחוב יפו צריך קצת פחות דימיון כדי לראות איך זה יהיה אחרי בוא הרכבת. ממדרכה שבקושי עוברים בה שני אנשים זה מול זה, נוצרה מדרכה של כ-6-8 מטר. תגובת בתי הקפה הייתה מיידית.

אני ממליץ לקרוא את המחקר שכתב לרמן על הולכי רגל. למרות שהוא דווקא לא מצא שרוחב המדרכה הוא משתנה המסביר בצורה טובה את מספר הולכי הרגל ברחוב, לי נראה שרחוב יפו הולך להיות רחוב ידידותי להולכי רגל, וזה יהיה רווח נקי לכולנו.


תכנית רחביה הופקדה
סוף סוף - תכנית המיתאר לרחביה הופקדה. בהארץ הביאו את המאפיינים העיקריים של התכנית - חניונים גדולים (מתחת לרחוב הנשיא ומתחת לגמנסיה), מנהרה מתחת לרחוב רמבן, וסוגיית השימור, שהולכת להטריד רבים בתקופה הקרובה (בטח גם אותי). אשתדל לתת כאן את נקודת המבט שלי על התכנית בימים הקרובים.


וגם אם לא תרצו, תזכו כנראה לראות את קמפיין ההסתה המחליא של "אם תרצו". אם הקמפיין מזכיר לכם קריקטורות אנטישמיות אתם כנראה די לבד. בן כספית ב-NRG מסתפק בהגדרה "נשכני".

7 תגובות:

  1. רחוב יפו המחודש שווה פוסט בפני עצמו, לא?

    השבמחק
  2. הערה קטנה לגבי בן כספית, שנתן מלכתחילה את הבמה לפרסום ה"תחקיר" של "אם תרצו", ללא עבודה עיתונאית אחראית (כולל אמירה ברורה שהוא מזדהה עם ערכי התנועה) - אני חוששת שב"נשכני" הוא התכוון דווקא להחמיא ל"אם תרצו"..

    השבמחק
  3. ואני אומר שצריך פוסט על מרכז העיר המחודש כולו, איפה אנחנו היום לעומת לפני שלוש שנים - המדרחובים בחבצלת, שץ, בצלאל, שמאי, ההתסדרות. התחייה העירונית של המסחר וההסעדה. כל זה לא רק ברחוב יפו, אבל גם שם כבר מרגישים את השינוי, במיוחד מהאזור של דורות ראשונים ועד לכיכר צה"ל.

    השבמחק
  4. אכן, המחקר הזה לא נמצא שרוחב מדרכה באזורים שנבדקו היה גורם משפיע על כמות האנשים שעברו ברחוב. אני חושב שרוחב המדרכה משפיע הרבה יותר על אופי הפעילות ברחוב (כלומר האם אנשים רק הולכים, או שהם גם יושבים, עוצרים, מדברים) במיוחד ברחובות מסחריים. יש מחקרים אגב שמצאו השפעה של רוחב מדרכה במקומות מסויימים על נפח התנועה הרגלית (Desyllas, 2003), וגם במחקר שלי, במידה וברחוב מסויים צד אחד מכיל מדרכה נוחה והצד השני לא, והחצייה בין שני הצדדים קלה לביצוע, נראה שיש הבדל משמעותי בכמות ההולכים בין שני צידי הרחוב.

    השבמחק
  5. אתמול בתכנית הבוקר של רדיו הר הצופים, אפס שתיים בבוקר, עסקנו בתכנית המתאר של רחביה דרך ההיבטים של השימור. לצורך זה, קיימנו ראיון עם איציק שווקי - מנהל המועצה לשימור אתרים בירושלים.

    אפשר לשמוע כאן
    http://www.icast.co.il/default.aspx?p=Podcast&id=358721

    השבמחק
  6. יצא לך בתמונה ריצוף ורוד. במציאות הכל אפור - הריצוף, הקרונות, אפילו התחנות. נראה לי שהמתכננים נבהלו נורא שזה בירושלים והחליטו ללכת על בטוח כדי לא להרגיז אף "מגזר".

    השבמחק