יום חמישי, 24 ביוני 2010

תחרויות

(בכחול צילומים על ידי מקומיים, באדום של תיירים. זה מהפליקר של Eric Fischer עוד הסברים בחדר המפות). 

העיקר שלא משעמם. מרצ הצביעו נגד הפארק הארכיאולוגי בסילוואן, ברקת שלל את תיקיהם ואת סגנות ראש העיר, הם התפטרו מהקואליציה. עמית שאל אם זה הדבר הנכון להתאבד עליו. לי נדמה שזו בדיוק השאלה שצריך להפנות אל ראש העיר. למה דווקא פארק ארכיאולוגי בסילוואן? אולי קודם מדרכות בסילוואן? ביוב בסילוואן?

jerusalem 2111
איך ייראה כאן בשנת 2111? האנשים מבית המודל מארגנים תחרות בנושא.

קצת יותר קונקרטי: מיצבים אורבניים בכיכרות במרכז ירושלים
כיכר צהל, כיכר ספרא וכיכר ג'נרלי

ובקהיר - פונים אל הולכי הרגל

ארנן יקותיאלי ז"ל ואח' נ' השר לענייני דתות ואח'

ג'ני ברוכי וארנן יקותיאלי הגישו עתירה לבג"ץ נגד האפלייה של סטודנטים מול תלמידי ישיבות בהקצבות "הבטחת הכנסה". זה היה בשנת 2000 - ניר ברקת היה עמוק בעולם ההי-טק, רוח חדשה עוד לא הייתה על שולחן השרטוט. בשבוע שעבר (14 ביוני 2010) ניתן פסק הדין. ברוב של שישה נגד אחד פסק בג"ץ כי החל מתקציב 2011 אסור יהיה להכניס סעיף כזה. ארנן יקותיאלי נפטר בינתיים, ולג'ני זה כבר לא משנה. רות גביזון טענה נגד פסק הדין, שבעייה עמוקה של מוסר פוליטי הוצגה כבעייה טכנית של פגיעה בשיוויון.

9 תגובות:

  1. מסכים לחלוטין, ברקת בעד מהלך תמוהה שבוחר להתנתק מהמרכיבים החילוניים השפויים של הקואליצה ולתת יותר כוח לחרדים... או שהוא ממש אידיוט פוליטי או שיש לו יועצי אחיתופל..(או שניהם)

    השבמחק
  2. מבחינה אלקטורלית זה יכול להתברר כמהלך חכם. שים לב לטוקבקים.

    השבמחק
  3. אני חושב שגם ברקת יודע שלא יהיו הריסות בתים בסילואן, וגם לא יהיה פארק. לא בקרוב בכל מקרה. השיקולים כנראה אלקטורלים, ואולי גם משחק פוליטי מול הממשלה.

    השבמחק
  4. יאיר, ברור את מי ברקת "מרוויח" באלקטורים בפעולה שכזו..מהכרות עם השטח אני מבטיח לך שהוא מפסיד בכל יום מהאלקטורים ה"בטוחים" שהיו לו בבחירות האחרונות.. הוא פונה לחזק את הקולות הנוספים אבל מאבד את הבסיס שלו. מדובר ממש על פעילי מטות שלו שמהלכים עם בטן מלאה עליו..

    השבמחק
  5. אתה באמת חושב שמישהו ממצביעי ברקת יצביע עבור פרוש?

    השבמחק
  6. ברור שלא, הבעיה שברקת כבר לא נתפס כההופכי של פרוש. עם מה שהולך בשטח-יש סיכוי שיקום מועמד חילוני נוסף..מה שבטוח זה שברקת לא מקבל כרגע את אותה כמות קולות מאסיבית שהיתה לו בבחירות..

    השבמחק
  7. בהמשך לדברי בן - שנה וחצי אחרי הבחירות המצב כבר לא כזה שחור-לבן. גם הישיבה באופוזיציה לא נראית שמו עונש כזה נורא עבור מרצ, להפך. מצד שני אם כבר להיות אופוזיציה אז עדיף לברקת מאשר לפרוש או לופוליאנסקי. בניגוד לתדמית שמנסים ליצור לברקת (בעיקר ב"הארץ"), הוא עושה גם טוב מדי פעם.

    השבמחק
  8. אנונומי, אני סולד מהקו של "הארץ" עוד מהיום הראשון שנקטו בו כי הם לא מונעים מעובדות ולכן הם פסולים מראש. לעומת זאת, אני סבור כמו רבים שברקת לא עומד במשימות וההבטחות שבגינם נבחר והוא עושה זאת במודע, ולכן הביקורת כלפיו היא יותר מלגיטימית וחיונית.

    השבמחק
  9. ביקורת זה דבר טוב, בעיקר אם היא מוצדקת, וגם לי יש לא מעט ביקורת על ברקת (אני חושב שהיא די תואמת את הביקורת שלך).

    השבמחק