לפני כמה ימים התקיים עוד דיון בהתנגדויות לתכנית המיתאר לרחביה. לא אלאה אתכם, רק אפרט עניין אחד - תמהיל המגורים. הן עורכי התכנית והן העירייה הסכימו לכך שצודקים המתנגדים, ויש לשנות את התמהיל.
עיריית ירושלים המליצה על מנגנון שמשלב שני כלים - דירות קטנות (45 מ"ר ומטה), ודירות בשטח מוגבל (עד 95 מ"ר). השטחים הללו מתאימים לתקן החנייה.
הם ממליצים שכל תוספת יחידות דיור באזור א' של התכנית (לב רחביה) תהיה רק של יחידות דיור בשטח של עד 45 מ"ר (!!). מעבר לכך שתשמרנה דירות קטנות ברחביה, הדירות הללו לא יחוייבו בבניית חנייה, כך שלא תפרצנה הגדרות. ביתר האזורים, בכל תוספת של 5 יח"ד ומעלה תהיינה 20% לפחות מהיחידות בשטח מוגבל - שזה גם לא הישג מבוטל.
אפשר לקרוא את ההמלצה של העירייה כאן (מעמוד 50).
גילוי נאות: הייתי בין כותבי ההתנגדות של תנועת התעוררות.
בצילום: סצנת רחוב אופיינית ברחביה (רד"ק 14)
וכרגיל - הדירה של המכונית מכתיבה את גודל הדירות שייבנו לבני האדם.
השבמחקהממ.. כן.
השבמחקרק שהפעם זה איכשהו עובד לטובת העניין - הדירות יהיו בשטח של 45 מ"ר ולא פי 10 מזה, ובלי חנייה גם הגדרות של הבניינים לא ייפרצו, וגם יהיה תמריץ כלכלי לבנייה (החנייה הרי מאוד מייקרת), וגם אולי יגורו שם אנשים (ולא דירות רפאים). עדיין ישנם כמה סטודנטים בלי רכב...
יפה שהצלחתם לרתום את הדרישות להקצאת חנייה לצורך הגבלת גודל דירה וקבלת הישג בתחום הדיור בהישג יד.
השבמחקהאם ההתנגדות מפורסמת לציבור באיזה מקום? אני בטוח שהציבור הרחב יוכל להיעזר בה ובנימוקים בהם השתמשתם בהקשר זה.
בנוסף, אני מציע לעיין בהקשר זה בתקנות התכנון והבניה בנושא החניה ובהגדרות שלו בעניין מגורים ושימושים אחרים.
http://www.architecture.org.il/info_hokim_hanaya.php
חשוב להזכיר שלוועדה המחוזית סמכות לקבוע במסגרת התקנים הקיימים (סע' 2ג) אך היא יכולה לקבל אישור לתכנית באישור המועצה הארצית (סע' 3).
יהונתן - תודה על ההפניה. מוזר - העירייה דיברה על שטחי דירה של 45 מ"ר ושל 95 מ"ר כמדרגות של תקן החנייה בהתאם לגודל הדירה.
השבמחקההתנגדות היתה פעם באתר של התעוררות, אבל אני לא מוצא אותה שם... אברר מה עם זה.