יום שלישי, 5 באפריל 2011

מורדות גילה

אין הרבה מפות בעברית שמראות את הקו הירוק בירושלים (יוצאת דופן היא מפת גוגל), ולכן לא תמיד ברור איפה ביחס אליו נמצאים מקומות כמו גבעת המטוס למשל. לאחר שנים שבהן הקו הירוק לא הופיע בכלל על מפות בעברית, היום כל אטלס כיס לכבישים כולל אותו, אבל עדיין לא בירושלים. ראו למשל את חברת מפה (תודו שיש בזה משהו מגוחך).

אבל הנה - היום, כך מסתבר, אישרה המקומית להמליץ למחוזית להפקיד את תכנית מורדות גילה, ובלי יותר מדי הסברים, התייחס רונן מדזיני לשכונה כאל שכונה הנמצאת מעבר לקו הירוק. לדעתי זה הישג - הגיע הזמן שאנשים יפנימו את מיקום הקו הירוק בעיר. לא - זה לא יהיה הגבול העתידי, אבל בערות או בורות, בניגוד לדברי האח הגדול, איננה כוח.

לעצם התכנית - די ברור שמבחינה עירונית עיבוי השכונות החיצוניות, יחד עם שיפור משמעותי של התחבורה הציבורית - הוא העתיד הנכון. זה מה שעשוי ליצור לא רק מבנה עירוני נורמלי (מטרופוליני) שיחזק גם את מרכז העיר, אלא גם מאגר גדול של דיור בהישג יד.

מהבחינה הפוליטית\מדינית לא לגמרי ברור מה נכון ומה לא. אבל לי נראה שלהשחיל עוד תכנית ועוד תכנית דרך ההקפאה, ולקוות שהפעם יהיה בסדר - זה לא אופק תכנוני בר קיימא, ולא אסטרטגיה שתצליח לקחת אותנו לאנשהו. ולפני שיורדים על פפה אללו שמתנגד לשיטה הזו - כדאי לחשוב לטווח קצת יותר ארוך.

אין לי את התשריט של מורדות גילה, אבל הנה גילה עם העיבוי בתכנית המיתאר העירונית:

(ללחוץ להגדלה, וכן - ככה זה נראה בכרום)

עניין אחר - חוק הג'ובים

לדעתי חברי מועצת העיר צריכים לקבל שכר. לא תקין שחברי המועצה, שהם גם, לדוגמה, חברי הועדה המקומית, שדנים על כל מרפסת ובניין בעיר הזו (ובכל עיר אחרת בישראל), יעשו את זה בהתנדבות.

אבל דעתי, כידוע, לא תמיד קובעת. בינתיים רק חבר מועצה שהוא גם סגן ראש העיר מקבל שכר מהעירייה, ולפני כשבועיים אושר בכנסת "חוק הג'ובים" הידוע לשמצה, שמתיר לראש העיר למנות עוד שני סגנים בשכר.

קצת אחר-כך התחיל קמפיין למינויה של רחל עזריה לסגנית ראש העיר (שצבר נכון להיום כבר יותר מ-2800 חתימות על העצומה), ולפני כמה ימים ראיתי גם את הקמפיין הנגדי - שטוען שאסור לתת יד ליוזמה החרדית של הגדלת מספר הסגנים, וטוען שרחל עזריה בעצם לא עושה כלום (הודבק גם כתגובה אצל עכברתול כאן). והיום פורסם המאמר הזה של אלישבע מזי"א, שמתארת את פועלה של רחל עזריה במילים מאוד יפות. לא ברור לי מי מתנגח שם מאחורי הקלעים עם מי, אבל יש לי הרגשה שטוב לא יצא מזה.

2 תגובות:

  1. והנה החלטת המקומית בניו יורק טיימס. שם הם מציגים את ההחלטה כחלק מרצף של תיזמונים מוזרים להחלטות פרובוקטיביות...

    האם יכול להיות שאנחנו טועים וכולם צודקים - ויש משמעות לתיזמון של החלטות מהסוג הזה?

    השבמחק
  2. צריך לשמור על ירושלים מאוחדת מכל הבחינות, כבישים, דרכים, תחבורה. מזל שמוציאים עוד מפות מעודכנות.

    השבמחק