יום שני, 23 ביוני 2008

אז מה יקום בצומת האיקסים

ידיעה קטנה בבונוס של ידיעות ירושלים סיפרה על קונפליקט בין האגף לתכנון עיר לבין הוועדה המקומית (יש להם גם תאקל עם המחוזית - לא לזה אני מתכוון). שלמה אשכול והאגף שלו רוצים, כך מסתבר, להקים תעסוקה או מלונאות, והם בקונפליקט עם פולק והוועדה שלו, שרוצים עוד תושבים (מגורים).

הם כן ציינו שהם ישקלו את שינוי הייעוד למגורים אם יהיה פיתוח של דירות קטנות, הנחשבות בהישג-יד. אני עדיין מעדיף תעסוקה, אבל אני יודע שכאן יש מי שיחלוק עלי.

על הדרך הורסים את "מעיין שטוב". לי אישית זה לא מפריע, למרות שבתור ילד חשבתי שהאיקס הוא יחיד במינו בעולם, ואפילו קנו לי גטקעס במעיין שטוב. מרכז ירושלים לא יכול להישאר חד-קומתי. מה שכן - אולי צריך להסביר לפולק שלא בטוח שהזרים שקונים את הדירות "יעבירו את הכתובת" לירושלים, כלומר שעל הנתונים של המאזן הדמוגרפי (הו! המאזן הדמוגרפי) הם לא ישפיעו.

אז כל האגף לתכנון עיר הם על תקן של יועצים לוועדה המקומית ותו לא? מה קורה לכם שם? ולגופו של עניין - אם אתם לא רוצים לראות את ירושלים מגיעה למקום של עיר שינה פריפראלית בסגנון רמלה, חייבים לפתח אותה, ובמיוחד את המרכז, כמוקד תעסוקה, תרבות ושרותים.

אבל איך אפשר לצפות שמשהו יהיה נכון כשרואים את הצעת החוק החדשנית למניעת השקעות זרות בישראל, של ישראל ביתנו (וכל הטוקבקים המתלהבים). ברור שהחזון שהם מציעים לירושלים הוא רמלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה