יום חמישי, 24 ביולי 2008

סתם סיפור על נגישות אוטובוסים ואגד


אוטובוס אגד, מתוך האתר

אתמול כשנסעתי באוטובוס עלה נכה. בחור די מבוגר, עם איזושהי בעית תקשורת, שישב בכיסא גלגלים בתחנה, ואמר לכמה נוסעים, שאמרו לנהג, שהוא צריך לעלות. אני ראיתי את הכל מתוך האוטובוס, שהיה די מלא.

הנהג אמר: קדימה, שיעלה...
טוב - ברור שזה לא היה ריאלי. מזל שזה היה אוטובוס "רוכן". אז הנהג התחיל להתקרב למדרכה ברוורס מרשים, רק שהנכה חשב שהוא בורח. טוב, כשהנכה הבין שלא, הוא התקדם לעבר האוטובוס הנסוג, רק שאז הנהג סיים את התמרון בנסיעה קדימה - בחזרה אל התחנה. טוב - הנכה חזר גם הוא לתחנה. בשלב הזה הנהג הרכין את האוטובוס אל המדרכה, ונוסע שהיה קרוב פתח את הרמפה בדלת האחורית (למי שלא יודע - כמוני עד אתמול- מושכים בידית הקטנה הכסופה כלפי מעלה והרמפה יוצאת על ציר). הנכה עלה, וניסה למצוא את מקומו ליד עגלת שוק ריקה שנוסע השאיר שם. האוטובוס נסע.

רגע, זה לא נגמר. הדלת האחורית לא נסגרה. אז הנהג עמד (באמצע הכביש, צפירות והכל) וניסה לסגור אותה. הנוסעים שמרו על קור רוח מופתי. טוב - הוא נסע לתחנה הבאה עם דלת פתוחה (חלום של כל ילד, רק שלא היו ילדים על האוטובוס...) ושם נוסע בעל תושייה בעט קצת במקום הנכון בדלת, וצעק לנהג שינסה עכשיו. הדלת נסגרה.

אני משער שאם לנכה הייתה אפשרות הוא בטח היה משתמש בתחבורה אחרת. האוטובוס כאילו-נגיש, אבל כל הסאגה הזו הייתה לו ממש לא נעימה, ואני מנחש שלנכה יש את החוויה הזו מדי יום. אולי אם נהג האוטובוס היה מתנצל או נותן איזו מילה טובה, או חיוך, או לפחות מוריד את משקפי השמש המאיימים שלו...

ומילה טובה על נגישות באגד
אחת הבעיות הכי קשות בנגישות של התחבורה בעיר היא המחסור באינפורמציה. איזה אוטובוס מגיע לאן, ומתי הוא כבר יגיע? מחוץ לעיר יש את מערכת המידע המסמסת. אבל בעיר לא? אז זהו - שכן! כשחיפשתי באתר שלהם ראיתי שזה עובד גם בעיר, ניסיתי - וזה מדהים. שלחתי סמס: "מרח עזה לרח רופין בירושלים", למספר 2800, ותוך כחמש-עשר שניות קיבלתי תשובה:



אם הצלחתי להבין נכון את האתר אז כל שאלה+תשובה עולה 79 אג' נכון להיום.

2 תגובות:

  1. טוב, במסגרת מעקב שגרתי (כלומר - סתם במקרה - רציתי להדגים את מערכת הסמס) גליתי שהמערכת הפסיקה לפעול ב-1 ביוני 2015.

    השבמחק