יום ראשון, 3 בינואר 2010

חוצות היוצר



העירייה ביקשה מהאמנים להתפנות, ואז ראש העיר הודיע שהוא בכלל מתנגד. היום ראיתי את ההודעה המוזרה הזו בדמרקר קפה. אז מחר יעלו הדחפורים על חוצות היוצר או לא?


ביום שישי עליתי לאוטובוס בהתרגשות לקראת הרפורמה בתחבורה הציבורית. ידעתי שבכרטיס רגיל אני יכול מהיום לנסוע 75 דקות. שילמתי את הסכום של כרטיס רגיל - ואז הנהג עידכן אותי על עליית המחירים... מה היה לנו שם? העלו את המחיר של כרטיס רגיל למחיר של כרטיס מעבר, וקיבלנו בתמורה - כרטיס מעבר... נו יופי.

אוקיי, אני מבין שזו התחלה של מהלך גדול יותר, ושהשלב הראשון הוא לחנך אותנו להחליף קווים כשזה כדאי, אבל להעלות את המחיר באותו יום? אולי בגלל זה קיבלתי 80 דקות ולא 75.

אבל חוצמזה, בלי קשר למחיר, עד שלא יהיה לי לוח זמנים אמין ביד (או בנייד) אני לא יורד מהאוטובוס כדי להחליף לקו אחר!

7 תגובות:

  1. שני דברים:
    1. הסר דאגה - הטרקטורים לא יעלו על חוצות היוצר. ככל הידוע לי מדובר אפילו במבנים לשימור. אני מניח שההודעה המוזרה מתייחסת לעבודות תשתית בסביבת האתר (שהוא אגב אחד המקומות המבוזבזים בעיר מבחינת מימוש הפוטנציאל שבו - מין רחוב שלא מחובר לכלום למרות מיקומו המעולה) ולא להריסתו, שאיננה בתכנון בכל מקרה.

    2. עליית המחירים לא קשורה לשינוי מדיניות הכרטוס בירושלים והיא כלל-ארצית. זה עדכון שמתבצע כל חצי שנה. באמת חבל ששר התחבורה לא השתמש בזכות הווטו שלו ולא מנע את העלייה במחיר שגם אם אינה קשורה ל"מהפכה" בירושלים, היא בהחלט משאירה טעם רע ויוצרת מראית עין של "סבסוד צולב". אבל מה כבר אפשר לצפות משר שעיקר עיסוקו הוא פילוג מפלגות בכנסת?

    השבמחק
  2. שמח לשמוע על הטרקטורים (יש גם משהו בהארץ היום).

    בעניין הכירטוס - *מועד* העדכון קצת מעצבן, מה גם שלמשפחה בת 4 נפשות המחיר של *מונית* דומה מדי לאוטובוס בשעות היום

    השבמחק
  3. צריך לזכור שבהסדר החדש ניקוב בכרטיסיה כמוהו ככרטיס מעבר ל-75 דקות, וזה חידוש.
    ערן טרבלסי.

    השבמחק
  4. יאיר שלום

    גם הנהג שלי טען שזה משרד התחבורה העלה ולא אגד

    לגבי הסיפא -
    אתה לא מדייק, שש עשרים זה פחות מכרטיס מעבר של לפני ההעלאה שהיה שש שמונים. היום חסכתי כך שקל ועשרים (+החיסכון של כרטיסיה - חיסכון נוסף, והיא נקנתה בכלל לפני ההעלאה - חיסכון שלישי)

    השבמחק
  5. איך הנהג השני יודע שהרגע כירטסתם?

    השבמחק
  6. אתה אמור לקבל כרטיס עם שעה גם כשאתה מכרטס בכרטיסיה

    השבמחק
  7. הטרקטורים לא יעלו????
    הטרקטורים עלו גם עלו... האומנים מוקפים בעפר ובעבודה... דרכי הגישה נחסמו... הון ושיטון מפעילים כוחם לפינוי האומנים בלי מתן כל אלטרנטיבה....
    אנונימי הוא שם נירדף לחבר מועצת עירייה?
    למה השקרים למה המיסתורין.... תצאו ותגידו את כל התוכנית ובוודאי שלדיירי המקום המבוגרים שסובלים וסובלים... הרי בסוף תצתרכו לפצות אותם... מוטב מוקדם ממאוחר כי הכל יקרה מהקופה הציבורית...
    בנתיים רק שקרים!

    השבמחק