יום רביעי, 17 במרץ 2010

כתוב דבר מה - או: בנייה מעבר לקו הירוק בירושלים


העיר בוערת, לא ברור מה יקרה - אבל אני חייב לשתף אתכם במשהו קטן שראיתי הבוקר בתחנת האוטובוס (בתמונה למעלה). סתם מחברת שמישהו תלה בתחנה. קשה קצת לראות בתמונה - יש הוראות שימוש: 1. נא פתח הספר בעמוד ריק.  2. כתוב דבר מה.  ואנשים ממלאים אחרי ההוראות!

ובכל זאת בעניין הבנייה - לא ברור מה יקרה בטווח הארוך עם בנייה מעבר לקו הירוק בירושלים. מה שברור הוא שבטווח הקצר הישימות של בנייה בשכונות שמעבר לקו יורדת.

לפני כמה ימים שוחחתי עם מישהו שלא היה סגור בדיוק על מסלולו החמקמק של הקו הירוק בירושלים. כדאי להזכיר (באפור מקווקוו):


מה העניין עם הבנייה מעבר לקו? העניין הוא שחלק גדול ממה שנהוג לכנות "עתודות הבנייה" של העיר נמצאות מעבר לקו הירוק. אפשר לומר שאם אי אפשר בחוץ, אז נבנה בתוך הקו הירוק, אבל זה לא פשוט. לאורך השנים התכנון ברובו פנה מזרחה, ותכנון חדש, שמבין שיש כאן בעייה, לא עושים ביום אחד.

כדאי להסתכל על דוח עתודות הקרקע של הקואליציה למען הרי ירושלים. הדוח הזה, של אורי ברשישת, היה הבסיס העיקרי לטענה העיקרית נגד תכנית ספדי. והטענה הייתה שיש מספיק מקום בתוך העיר. איפה בתוך העיר? לא אלאה אתכם במספרים - מספיק להסתכל במפות שבדוח, בשביל להבין שבלי גילה, רמות, פסגת זאב, הר חומה, ותלפיות-מזרח - העתודות שעל-פיהן נדחתה תכנית ספדי כבר לא קיימות.

האם להחזיר את תכנית ספדי? - חס וחלילה.

צריך כמה שיותר מהר לשבת ולגבש מחדש את עתודות הקרקע לבנייה, ולעבוד עם תרחישים שונים.

2 תגובות:

  1. קראת את הכתבה בחלק ב' של הארץ, אתמול, על הסיפור שאמור להיות הסיפור האמיתי מאחורי הליך אישור הבניה ברמת שלמה?

    השבמחק
  2. מעניין! (לא ראיתי אתמול - אני משער שהתכוונת לזה). דרך אגב - יש למישהו פרטים על התכנית? (מספר תכנית, תשריט?) אם יהיה לי זמן אחפש...

    רק בקשר לרמת שלמה - רצוי להזכיר שהשכונה הוקמה בסוף שנות ה-90 ולא אתמול.

    השבמחק