יום שבת, 24 באוקטובר 2009

שימור חזיתות



שימור חזיתות - זה שימור בכלל?
חסידי השימור יגידו שזה הרס במסווה של שימור, וחסידי הפיתוח יגידו שגם שימור חזיתות זה יותר מדי. אמציה אהרונסון אמר בישיבה בעירייה בנושא שיתוף ציבור בתכנון, ששיתוף ציבור זו אופנה (במילים שלו - "בונטון"), כמעט כמו שימור (עמ 74-75 בפרוטוקול. זה מעניין - הוא אומר שכמו שרופא לא עושה שיתוף ציבור בהחלטה על טיפול, ככה לא צריך את זה בתכנון. הכשל הוא כמובן בזה שרופא כן עושה שיתוף, ובמהלכים דראסטיים הוא לעולם לא יזוז בלי אישור החולה. ככה צריך להיות גם בתכנון...). אז אנשים כמו אהרונסון אומרים ששימור זו אופנה, ושחסידי השימור תוקעים את העיר והופכים אותה ל-"עיר לשימור", או שהם פשוט ינ"עים, ולא נותנים לעיר להתקדם הלאה.

אבל אם אנחנו חושבים שיש ערך לשימור בעיר וזה לא "בונטון" (וככה אני חושב) אז מה עם שימור של החזית בלבד? בכל-זאת שימור חזית עדיף על הרס מוחלט. אני רואה בו בעייה אחת - הוא נותן פתרון אינסטנט שמנקה את המצפון של כולם. תוך כמה שנים אנחנו עלולים לגלות שאנחנו חיים בעיר שבה הבתים לובשים מסכות.

הבית שבתמונות, בפינת האר"י-עזה, עומד לפני שינוי דראסטי. הוא עומד לגדול לשש קומות, עם חנייה תת קרקעית. קצת קשה לברר פרטים, כי המערכת טוענת שהתכנית לא הופקדה... אבל הנה החלטה של ועדת משנה להפקיד בתנאים. כן, ההחלטה להפקיד את התב"ע התקבלה כשנה אחרי שיש כבר היתר בנייה. גם לי זה לא ברור.

אבל תראו אין מה שהשתמשו בו במלון פאלאס - תמיכה של החזית בפיגום פלדה ולא ברצועות בטון - מתפשט גם לפרוייקטים קטנים יותר.


וזה נראה לי כמו פיסת חזית לשימור. האם היא מחכה שיציבו אותה במקום?

וזה (שלט ליד) עוד בית שחזיתו תשומר:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה