יום שישי, 7 באוגוסט 2009

עד כמה מלוכלכת?


זה באמת לא עד-כדי-כך משנה שאגודת מורי הדרך לתיירות בישראל דירגה את ירושלים שלישית מהסוף ברמת הניקיון (מיינט). אבל בכל זאת הטריד אותי - האם כל אתרי התיירות למעט שניים - יותר נקיים מירושלים? בסוף הלכתי לבדוק. לא תאמינו - מדובר בסקר שבדק 8 (שמונה) אתרים (כלומר שהמון אתרים וערים לא נכללו). אז שוב התקשורת קוראת קצת עקום... לדעתי העיר יותר נקייה היום מאשר בימי טדי קולק - לפחות במרכזי הפעילות (מרכז העיר, העיר העתיקה), אבל אני יודע שרבים לא מסכימים אתי.
לתוצאות הסקר באתר של אגודת מורי הדרך

3 תגובות:

  1. הסקר הוא סובייקטיבי, כלומר מבוסס על דעתם של הנסקרים ולא על קריטריונים אחידים ואובייקטיביים. סקר מסוג זה יכול להיות מוטה בקלות ע"י גורמים שונים כמו זכרון לא מדוייק ותדמית. התדמית של עיר מלוכלכת נדבקה לירושלים בימי אולמרט ועדיין קיימת וממוחזרת בתקשורת הארצית, למרות שמצב הניקיון בעיר השתפר מאוד בשנים האחרונות.

    תדמית כזאת עשויה להשפיע על מי שמבקר בעיר ואף לגרום לו "לחפש" את הלכלוך ולתת לו משקל גבוה יותר מאותו לכלוך בדיוק בעיר בעלת תדמית "נקייה", כמו תל אביב למשל.

    אגב, למרות השיפור במצב הניקיון, העיר המזרחית (הרובע המוסלמי ואזור סלאח א-דין) עדיין מלוכלכת מאוד ברובה. לעומת זאת, אתרים כמו הרובע הנוצרי והשוק ברחוב דוד ממש מצוחצחים. בכלל, יש הבדלים גדולים מאוד בין אתרים שונים בעיר ועוד יש מה לשפר. וכמובן אסור לשכוח גם את הרכב האוכלוסיה שלא תמיד מקל על שמירת הניקיון.

    השבמחק
  2. העיר מלוכלכת עדיין, לראות את מדרחוב יפו מזוהם כשהוא עוד לא נפתח זה מדכא.
    יותר משהיא מלוכלכת- היא פשוט לא מטופחת כי הפיתוח ברמה נמוכה ואין מספיק שטחים ירוקים

    השבמחק
  3. העיר באמת נקייה יותר בשנים האחרונות, אבל יש עדיין אזורים מלוכלכים מאוד, ובכלל, יש לאן לשאוף. כמו שנאמר פה מעליי, חבל שזה ישפיע על התדמית של העיר בקרב מבקרים, וחבל שזה יהיה מה שהם יזכרו.

    השבמחק