יום ראשון, 13 ביוני 2010

חילוני מסורתי - קלאסי

האם ככל שאמתין יותר זמן בין פוסט לפוסט יצטברו יותר נושאים? 

היום יערוך ראש העיר מסיבת עיתונאים ויכריז על תכניתו לדיור בהישג יד. פרטים (בדבר השעה והמיקום בלבד..) כאן. את התכנית הכינו אנשים מאוד רציניים - כולנו ציפייה. עמית מדבר על אחוז מכל פרוייקט שיוקדש לדיור בר השגה (לפני כמה חודשים בבלוג). מבורך, אבל לא ישפיע על 194,000 הדירות הקיימות בעיר (כן - זה מתוך השנתון החדש :-), אלא רק על 1,000-2,000 דירות שבנייתן מסתיימת בכל שנה.

אתמול, בעוד שבוע, ובעוד שבועיים - קלאסי ברחביה:
(היה כל כך חם שאפילו לא שלפתי מצלמה, אבל נראה נחמד)
 

לפני שבועיים פורסמו עיקרי התכנית לפיתוח התחבורה. יוסי סעידוב לא התלהב. נראה שעדיין מתכננים את התחבורה "מאחורי ההגה" (windshield perspective). הרי כל כביש שייבנה ייפקק - את זה גילו בבריטניה כבר לפני עשרות שנים. אני מתכוון למשל לכביש 16 - שמתפצל מכביש 1 (הכניסה לעיר) בסיבוב מוצא, ומגיע במנהרה למחלף גבעת מרדכי-בגין. לא היינו כבר בסרט הזה? כביש 9 ביטל את הפקק? כן - לחצי שנה (או פחות). יש כבר מספיק דוגמאות, אז למה לייצר עוד ועוד? את כל הכסף שיעלה הכביש הזה אפשר להסיט לפיתוח תחבורה ציבורית, ואופניים.

אופניים - למה כשכבר מחליטים לקדם את תחום האופניים, מדברים על השטחים הפתוחים? (אביב לביא כתב על זה). הרי העיקר זה האופניים בעיר, וכאן גם נמצאים רוב הרוכבים. והרפורמה עם כל התקציב האדיר הזה, היא בדיוק ההזדמנות. ולא - שביל אופניים סובב גן-סאקר הוא לא פתרון לכלום.


כשהלמ"ס שואלת על מידת דתיות, היא נותנת 5 אפשרויות: חילוני, מסורתי לא כל כך דתי, מסורתי דתי, דתי, וחרדי. האם התרגלנו לחשוב בהכללות האלו? כנראה שכן. כששאלתי את אביגיל על חברה שלה - אם היא דתיה או לא - היא ניסתה להסביר לי שהם "חילונים מסורתיים". ברגע הראשון זה הצחיק אותי, אבל אז הילדים שלי הסבירו לי שזה בדיוק כמונו. אופס - כנראה שחמש האפשרויות לא מספיקות כדי לתאר את המגוון.


משהו שראיתי באפס 2 לינק - סיור לאורך תוואי הרכבת הקלה.

ואחרון - עצומה שהיא בעצם מכתב לראש העיר בנושא מלון קולוני בכניסה למושבה הגרמנית. אריאל הירשפלד כתב על זה בהארץ. ראוי לתת על התכנית עוד פרטים, אבל הגיע הזמן לשגר כבר את הפוסט הזה - אחרת יצטברו עוד נושאים.

שבוע טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה