יום שלישי, 27 בנובמבר 2007

תרבות חיים חדשה?


אין ספק שהגדר של מתחם משרד החוץ שנמצא בבנייה היא מהחינניות שראינו, בתמונה לא רואים את כל הצעירים שמטפסים על הגדר ומנסים לפחות להסתכל פנימה... אולי אם אעבור שם בהזדמנות אצלם גם אותם. השאלה היא אם ב. יאיר באמת מוביל תרבות חיים חדשה כפי שזועקת הגדר בשלוש שפות (מנחשים באילו שפות? רמז - לא בערבית), או שזה הולך להיות מתחם אקסקלוסיבי ללא מגע יד אדם.

ביום ראשון הקרוב יתקיים במשכנות יום עיון על דירות הרפאים. עמית התייחס בהרחבה כאן ונתן גם את התכנית, וגם באפס שתיים לינק כאן. מעבר לזה המון התייחסות בתקשורת, וכל הכבוד למי שיוצר את זה. מבחר קטן כולל את הארץ (כאן וכאן), וסקופ - עם התייחסות ליום העיון ולינק לבלוג של עמית - כאן. בסקופ יש גם התייחסות למחקר של יהונתן לוירר, שיוצג ביום העיון, וחבל לי מאוד שלא אוכל להגיע להרצאה שלו, אלא רק לדיון בסוף. יהונתן לוירר עשה כנראה עבודה די מדהימה, ששילבה נתונים ממקורות שונים והגיעה לממצאים מדאיגים לגבי דירות הרפאים והמכירה לזרים.

כל הזמן אומרים לנו שיש מה לעשות וכנראה שביום העיון יוצגו אמצעי המדיניות המיוחלים דרכם ניתן להכריח את בעלי הדירות תושבי החוץ - להשכיר אותן. אני מאוד מסופק אם במערכת שלנו ניתן יהיה לעשות זאת, אבל נשמע ביום ראשון. רעיון אחד שהיה לי - לא מכוון ההכרח, ולא מכוון ההנחה, הוא להציג את ההשכרה לצעירים כתרומה לקהילה - האמת המדוייקת, ואולי עם מצ'ינג קטן של העירייה או של מישהו אחר. הרעיון הוא שעל ידי המעשה של המשכיר הוא מניע את הרשות ותורם לקהילה. ככה עובדים פרוייקטים קהילתיים רבים בארה"ב של אמריקה - "על כל דולר שאתה תורם לקהילה אנחנו נותנים גם" או על כל מוצר שאתה קונה אנחנו מותנים למען הנזקקים וכו'.

אז ביום ראשון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה