יום שישי, 1 במאי 2009

שעת כדור הארץ בקניון ממילא-אלרוב

לפני שבוע לקחתי את הילדים לשעת כדור הארץ. לא זכיתי להיות בבית כדי לכבות את האורות... לא נורא - אני מסכים עם לרמן לגבי המשמעות של המפגן הזה. מבחינתי קיימות = צניעות, והארוע הזה היה הכל חוץ מצנוע. נראה לי שרק המקרן שהצליח ממרחק של 100 מטר להקרין על כדור באור יום, לוקח יותר חשמל משלוקח כל הבית שלי. בכלל - הרעיון לציין את שעת כדור הארץ בקניון ממילא-אלרוב מראה על היחס שלנו לסביבה, לשימור, לתרבות הצריכה.

אבל היו לי שתי הפתעות טובות:
האחת הדוכנים עצמם - היה שם הכל - גרעין דבש, וחמש עשרה דקות, ובתי ספר, ובתים נכחדים, ומוזיאון המדע, וגן החיות, ופאנלים סולריים, ופופקורן אורגני, ויצירה מחומרים ממוחזרים ועוד המון דברים. פשוט מקסים. הילדים מאוד התרגשו לראות את העבודות שהם הכינו בבית הספר - מוצגות ביום כדור-הארץ. ועוד משהו קטן: את הפליירים של מרכז המיחזור החדש חילק איש המחלקה לאיכות הסביבה עמירם רותם. כל הכבוד.

ההפתעה השנייה - המקום. חלל עירוני משובח שמתאים בדיוק לאירועים מהסוג הזה.



2 תגובות:

  1. לא הבנתי, אתה אומר דבר והיפוכו - זה רעיון טוב או רע לערוך אירוע כזה בממילא?

    השבמחק
  2. זה מזעזע לערוך את שעת כדוה"א בקניון באופן עקרוני, אבל מה לעשות - אחלה מקום... אני מתכוון לא לאזור שבין החנויות אלא למעלה - על הגג שלהן.

    את יום כדוה"א אולי אפשר שהעירייה תציין במעבר לתחבורה אחרת - כמו בברקלי. (למי שאין כוח - ראש העיר שם עבר לנסוע באוטובוס)

    השבמחק