יום שישי, 29 במאי 2009

בואו לתכנן ביחד את פארק המסילה


ביום רביעי הקרוב כדאי לכל מי שהעתיד של פארק המסילה נוגע אליו, להגיע למינהל הקהילתי "גוננים" ברחוב אליעזר הגדול 4 (מפה), בשעה 19:00. ועד התושבים להקמת פארק המסילה עורך ביחד עם החברה להגנת הטבע סדנה ללימוד ותכנון הפארק. עוד פרטים בבלוג שלהם.
פארק המסילה, כמו עמק הצבאים ותכנית ספדי לפניו, הוא עוד מאבק שנראה אבוד מראש, אבל הסיכויים שלו להצליח נראים טובים יותר ככל שעובר הזמן. אם בתכנית ספדי ובעמק הצבאים המאבק היה בעיקר נגד כוחות כלכליים חזקים מאוד, הרי שכאן התכנית לכביש הייתה כבר מאושרת, וראש אגף תחבורה הודיע בישיבה שנכחתי בה, שאם הוא רוצה הוא יכול מחר להעלות לשם את הטרקטורים.
זה היה רק לפני שנה בערך, אבל היום אף אחד לא מדבר ככה, וזה לא רק בגלל העירייה החדשה (גם בגללה), אלא כי משהו גדול יותר כנראה קורה בירושלים. התעוררות תושבים מצד אחד (שהיא זו ששינתה את הרכב המועצה והעלתה את ראש העיר הנוכחי), ואיזשהו מומנטום שלא היה קיים קודם ליוזמות האלו, מצד שני.
אני לא בטוח שיוסי סעידוב (תפגשו אותו ביום רביעי בסדנת התכנון בגוננים) ואחרים המנהלים מאבקי תושבים יסכימו אתי, אבל לי נראה שיוזמות שהיו מתגלגלות מכל המדרגות לפני 10 או 15 שנה, מצליחות היום להגיע לאוזניים הנכונות. תיחכום של התושבים? קשב אצל קובעי המדיניות? אזלת-יד אצל הפקידים? אולי קצת מכל דבר, אבל בשורה התחתונה תושבים מצליחים להזיז דברים. אתם מוזמנים להיות חלק מזה.

4 תגובות:

  1. יאיר ללא ספק התגייסות החברה האזרחית הובילה לשינוי אבל ללא העירייה החדשה לא היה סיכוי שמר בר טוב ידבר בטון אחר.

    השבמחק
  2. עובדה שהצלחות גדולות - אולי הגדולות בהיסטוריה של המאבקים האזרחיים בעיר - היו בתקופת העירייה הקודמת. אני מדבר כמובן על ספדי ועמק הצבאים.

    השבמחק
  3. ברטוב רוצה לשמור על הכיסא שלו. עד עכשיו בית המשפט עזר לו, אבל מי יודע...

    השבמחק
  4. קובי בר טוב הוא לא הנושא כאן, אבל אני ממליץ לכל מי שניזון משמועות לקרוא את החלטת בית המשפט ולהחליט בעצמו מי כאן לא בסדר.

    השבמחק