יום רביעי, 22 בפברואר 2012

העירייה עושה דב"י בבקעה

עיריית ירושלים עושה דיור בהישג יד במודל של "מחיר למשתכן", עם קריטריונים אחרים - כל הכבוד. מדובר ברחוב גד, תכנית 12827 (כאן באתר משרד הפנים)

עמית - כנראה האחראי העיקרי למעשה (כבוד!) - כתב על זה כאן.

את סדר היום לישיבת המועצה בה הסיפור הזה יעלה (יחד עם הרבה אחרים) פרסמו היום - הנה הוא כאן (הפרוייקט בעמוד 6), והקריטריונים המוצעים כאן.

כמצופה - אף מילה על שנות נישואין או מספר ילדים. הגיל המקסימלי לזכאות הוא 41, מיצוי כושר השתכרות (שני בני הזוג עובדים 150% משרה ביחד או חד הורי עובד 75% משרה לפחות) הוא תנאי סף, וישנה עדיפות לסטודנטים או בעלי תואר ראשון ומעלה.

לגבי נישואין וילדים - אז אכן שניהם לא מוזכרים, אבל התנאי הוא להיות "זוג" או "יחיד חד-הורי" כלומר שלא בטוח שיחיד ללא ילדים יכול להיות זכאי. כתבתי אצל עמית שבגדול זה נראה לי קריטריון נכון (אצל אטיאס), ומי שכבר נכנס להתחייבויות צריך יותר עזרה. אני שמח לראות שהרציונל נשמר גם כאן, אפילו במחיר של לתעדף את מי שהתחיל את החיים מוקדם יותר (התחתן או הביא ילדים לעולם). יישר כח!

==עדכון==
הלינקים לסדר היום ולקריטריונים לא תמיד עובדים - אפשר לשמור את ה-PDF ולפתוח אותו.

6 תגובות:

  1. תשובות
    1. כן
      https://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/JerVaadotGen/Pages/pCommisionData.aspx?councilID=1067

      מחק
  2. מיקום מעולה! אולי זה לא באזור הכי-הכי ותיק ונחשב אבל עדיין - שכונה נעימה וידידותית, נגישות לתחבורה ציבורית, מרחק הליכה מעמק רפאים מצד אחד, ואזור התעשייה תלפיות מצד שני.
    איך אפשר כבר עכשיו לרכוש שם דירה??

    השבמחק
  3. הי יאיר,
    אפשר לפנות אליך בפרטי בקשר להקמת מיזם בירושלים?
    תודה,
    אוריאל

    השבמחק
  4. נקודה למחשבה: איך אפשר להמשיך ולגלגל את ההטבה לרוכשים שעומדים בקריטריונים, גם בחלוף השנים? זוג שעומד בקריטריונים זוכה באחת מאותן 21 דירות (או אולי קצת יותר, בתקווה שתהיינה קטנות יותר). מאחר ותהיה לבטח תחרות עזה על הדירות הללו, אולי נכון יותר לומר "מגריל" דירה כזו. כעבור כמה שנים אותו זוג מתבסס ומשפחתם גדלה, והם רוצים לעבור לדירה אחרת. את הדירה הם מן הסתם ימכרו בשוק החופשי כדי לקנות דירה אחרת. כלומר, הערייה זרקה לשוק 21-25 דירות במחיר מוזל, והסיפור נגמר שם. זכאים בעתיד לא יוכלו ליהנות מאותה הטבה. אולי כדאי לנסות ולבסס מנגנון שבו חלק ממס השבח של הרוכשים הראשוניים - לפחות חלק המס על הרווח כתוצאה מההטבה שקבלו במסגרת אותם קריטריונים - יועבר לטובת פרוייקטים דומים ובעלי זכאות דומה בעתיד. אגב, אם במקום דירות למכירה היו נבנות דירות להשכרה לעומדים בקריטריונים ההטבה לכל משפחה היתה אולי קטנה, אבל הפרוייקט היה ממשיך להתגלגל (מצד שני אולי חוזרים כאן לבעיות כמו אלו שהיו עם דיירי הדיור הציבורי בעבר, ששנים שלמו שכ"ד ולבסוף הרגישו שנותרו בלי כלום והיה צורך בחוק מיוחד להסדרת מצבם).

    השבמחק