יום שלישי, 23 בדצמבר 2008

ברקת מקפיא את תכנית המיתאר?

ביום ראשון היה כתוב במיינט שניר ברקת ביקש להקפיא, כלומר לדחות בשלושה חודשים את הפקדת תכנית המיתאר העירונית. רעיון לא רע מבחינתו - להיכנס לתוך תכנית סגורה וגמורה באמת קצת מחשק אותו (והכוונה איננה שזה עושה לו חשק:). מעניין אילו שינויים הוא ינסה להכניס. אני הייתי ממליץ על תכנון אחר במזרח ירושלים, אבל אני משער שתחומים אחרים, כמו תרבות ותיירות (במערב העיר), יותר יעניינו אותו.

הפעם האחרונה שראש העיר התערב ברגע האחרון הייתה בתכנית ספדי. הנה התמונה ההיסטורית (קרדיט). לימינו של ראש העיר (היוצא) - סגנית ראש העיר (הנכנס), חברת המועצה ומחזיקת תיק התכנון - נעמי צור.


[תכנית המיתאר העירונית, תשריט 1]

3 תגובות:

  1. למיטב ידיעתי, תכנית ספדי נדחתה וכתוצאה מכך נדרשו שינויים גם לתמ"מ/1 /30 המופקדת וגם יידרשו שינויים לתכנית המתאר העירונית.
    מצד אחד טוב שתכנית המתאר העירונית מתעכבת נוכח השינויים הנדרשים. מצד שני... יש חשיבות גדולה לקידום של תכנית שדווקא תחשק את ראשי הערים ותקדם פיתוח מתוכנן לטווח זמן ארוך.
    אגב, כדאי לקרוא את הדו"ח שיצא מטעם החברה למתנ"סים ומינהלים קהילתיים בירושלים - תכנית המתאר במבחן.
    אפשר לראות גם מצגת שהוכנה על הנושא כאן:
    http://jonathanheyman.blogspot.com/2008/12/blog-post_462.html

    השבמחק
  2. תממ\ 1\ 30 תוקנה מיד לאחר דחיית תכנית ספדי. הפוליגונים של הר חרת ורכס לבן נמחקו ממנה בשמחה רבה.

    גם תכנית המיתאר המקומית תוקנה (התשריט כאן הוא ישן - את התשריט המעודכן אפשר לראות כאן - ומעניין מאוד לראות את השוני ביניהם)

    העניין הוא שהעיר[יה] היא שיזמה את התכנון לטווח הארוך, והיא שתפעל לפיו. הגיוני שראש העיר רוצה להכניס את הערכים שלו לתכנית. השאלה היא האם לא מאוחר מדי.

    השבמחק
  3. ידיעה משמחת באותו עניין - הוועדה המקומית אומרת לא ללבייב:
    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3643900,00.html

    מעורר תקווה שהעירייה הנוכחית תצליח להחזיר את השפיות הנדל"נית לעיר. את הנזקים שפולק ושטרית (וקודמיהם מאז ימי אולמרט) גרמו כבר מאוחר מדי לתקן. מזל שעוד נשאר מה להציל.

    השבמחק