יום רביעי, 4 במרץ 2009

האם אדולפו קריון יעצב את המדיניות העירונית שלנו?

אנחנו מביאים דוגמאות מארצות-הברית לכל דבר, מדיור בר-השגה ועד התחדשות שכונות. ברק אובמה הקים במסגרת הבית הלבן משרד חדש - המשרד לעניינים עירוניים. כבר מעניין. תסתכלו על הסעיף Livability of Cities - עידוד תחבורה לא ברכב פרטי (כולל שקילה מחדש של התקצוב לכך); המזהם משלם; הקטנת פליטת הפחמן מבניינים; ותכנון בריא (מדרכות, גני משחקים). אמריקה. גם הסעיף הבא - חינוך עירוני - כולל למשל עידוד מורים בערים. בקיצור - נראה מבטיח. (רוצים גירסה בעברית עילגת - קחו)

האם המנהל החדש של המשרד החדש, אדולפו קריון (הממ... ברור שלא ככה הוגים את השם...), יקבע את המדיניות העירונית שלנו? יכול מאוד להיות שכן... בניו-יורק טיימס לא מתלהבים ממנו. נראה שהוא מוטה מאוד לפיתוח ויצירת תעסוקה (דוגמה - פיתוח אצטדיון היינקיז החדש בברונקס במקום שני פארקים גדולים). עוד קצת עליו בטיים.

2 תגובות:

  1. זה נראה כמו התוכנית להצלת הכלכלה או התוכנית למלחמה בעוני, מה שלא יהיה זו תוכנית תמריצים ממשלתית. נראה שישנה הפנמה שהעיר היא מנוף הכלכלי של המדינה, הנחות שהועלו על ידי הדו"ח של הבנק העולמי לשנת 2009.
    נראה שמעבר לים לוקחים את המשבר הכלכלי ומנסים בעזרתו למנף שינויים מרחיקי לכת ברמה העירונית (שיפור תשתיות, סביבה וכו').
    בתקווה שגם אצלנו יפנימו את המסר.......
    אבל אני בספק

    השבמחק
  2. לינק לדו"ח
    http://econ.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/EXTDEC/EXTRESEARCH/EXTWDRS/EXTWDR2009/0,,menuPK:4231145~pagePK:64167702~piPK:64167676~theSitePK:4231059,00.html

    השבמחק