יום שני, 9 בינואר 2012

אילת או A1


ראש הממשלה הודיע היום ש-"רכבת שתגיע לאילת תוך שעתיים, תשנה את פני המדינה". בגלובס היה כתוב שהוא ביקש שהתכניות יושלמו תוך 3 חודשים. בהודעה לעיתונות הם משום מה השמיטו את לוח הזמנים הזה... 

אז נכון שבאילת יש יותר חדרי מלון מאשר בירושלים, אבל עם כל הכבוד לשיא שנשבר בכניסת תיירים, עדיין מדובר על כשליש מלינות התיירים בירושלים (ומספר התושבים דומה לזה של פסגת-זאב). רבאק - לירושלים אין "פוטנציאל אסטרטגי, כלכלי ותיירותי ענק"?? 

דעו לכם שאם אתם מגיעים מחר - טוב לא מחר - מחר אין בכלל רכבת לירושלים עקב עבודות או משהו... אז מחרתיים בשעה 8:00 בבוקר לתחנת הרכבת בתל-אביב, ומחפשים לאן לנסוע, אז לירושלים יקח לכם שעה יותר מאשר לבאר שבע או לנהריה!

(בקו המהיר - A1 - זה אמור לקחת חצי שעה)

בוויקיפדיה כתוב שלוחות הזמנים של הקו המהיר לירושלים היו כך:
תל-אביב - נתב"ג  -  העבודות החלו בשנת 2001 והסתיימו ב-2004
נתב"ג - כפר דניאל  -  2004-2007 (ועוד בתוך 2007 הקו למודיעין נפתח. ב-2008 הקו הוארך לתחנת מודיעין מרכז)
כפר דניאל - ירושלים  -  העבודות החלו בשנת 2005, אבל אז האוצר החליט שהרכבת מבזבזת כספי ציבור, והוויכוח על נחל יתלה התלקח, ו... ו...

טוב - גמרתי לקטר להיום

(בצילום המנהרה שיותר קרובה לירושלים - כאן. מהפתח שלה ישתרע גשר ענק אל ליפתא)

4 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. הקישור על הוויכוח לגבי נחל יתלה, הוא מ2008. מה הוחלט לבסוף?

    השבמחק
  3. חלופת המינהור נדחתה (כלומר שהירוקים הפסידו). החלטת המועצה הארצית (אם הצלחתי סופסוף להבין איך לקשר לקבצים באתר משרד הפנים) כאן.

    השבמחק
  4. נראה שהקישור עובד. אם כך ננסה שוב: המועצה הארצית בעצם קיבלה את החלטת הולנת"ע, שאותה אפשר למצוא כאן (הקטע הרלוונטי בעמ' 69-70)

    השבמחק